"SEBARKANLAH SALAM DI ANTARA KALIAN"

Sunday, March 13, 2011

Kuliah Hujung Minggu (KULHUM)


Hari ini, Ahad 13 Mac 2011 saya memulakan KULHUM pertama dan seterusnya di Masjid Pekan Keningau sebagai memenuhi tuntutan dakwah di sini. Insya Allah saya akan membaca kitab هداية السالكين في سلوك مسلك المتقين karangan as Syeikh Abdul Somad Al Palembani rahimahullah.

KULHUM ini akan diadakan setiap Ahad, selepas solat subuh di Masjid Pekan Keningau. Perbincangan selama lebih kurang 20 hingga 30 minit. Adalah diharapkan pada perjumpaan seterusnya para jamaah dapat memiliki kitab ini.

6 comments:

mbb said...[Balas]

alhamdulillah...al-ilmu nuur....Insya Allah, smga kuliah ilmu sprt ni penawar kpda hati2 yg 'sakit.'...=)

mohdrusli said...[Balas]

Mastinah:sebelum pulang kg halaman carilah ilmu sebanyak mungkin.sabahan amat memerlukan,lebih-lebih lagi pensiangan salinatan, letaknya penghujung nabawan.saya sendiri baru satu kali sampai salinatan.bumi di sana ternanti-nanti bila lagi dakwah bertebaran?

mbb said...[Balas]

Insya Allah...begitulah jgk hasrat kami ustaz. Berharap sangat, smga perjalanan kami dipermudahkan olehNya..

Mohd Hamka said...[Balas]

salam ziarah ustaz..he3 x sabar rasanya mau pergi pensiangan sana. moga-moga Allah mempermudahkan perjalanan kami nanti..

Anonymous said...[Balas]

Assalamualaikum, jika dapat minta postkan kuliah ustaz, rakam audio lagi bagus ustaz, untuk kami yang kejauhan moga dapat menumpang kasih ilmu orang yang berilmu.

sahmain said...[Balas]

Tk ust, makbul doaku, cuma saya miss minggu pertama sbb berada di luar keningau.

Post a Comment