"SEBARKANLAH SALAM DI ANTARA KALIAN"

Thursday, January 3, 2013

Hafizah Mendaftar di Maahad Tahfiz Sains Tanah Merah




Maahad Tahfiz Sains Tanah Merah (MTSTM) ialah salah sebuah sekolah kawalan di bawah pengurusan dan pentadbiran Yayasan Islam Kelantan (YIK). Syarat minimun untuk memasuki sekolah ini ialah mesti mendapat 5A dalam UPSR serta lulus ujian dan temuduga. Alhamdulillah, Hafizah berjaya mendapat tawaran ke  tingkatan satu sekolah tersebut untuk sesi  persekolahan Januari 2013. 
                                              Menunggu penerbangan ke Kota Bharu dari LCCT




Pada 30 Disember 2012, sejurus selepas mengajar subjek Falsafah Islam kepada pelajar Diploma Eksekutif, kelolaan UUM, saya dan keluarga terus ke Kota Kinabalu. Sekali lagi saya pulang ke Semenanjung, bertujuan menguruskan pedaftaran Hafizah di MTSTM. Isteri dan anak-anak yang lain duduk di rumah adik ipar di Kota Kinabalu.





                                                                daftar masuk bilik 312


Saya mendfatarkan Hafizah pada 31.12.2012, satu hari lewat daripada tarikh asal. Alhamdulillah, urusan pendaftaran berjalan lancar walaupun hujan turun dengan lebat sehingga kawasan sekolah dinaiki air. Hafizah ditempatkan di tingkatan satu Al-Kindi dan asrama bilik 312 bersama 3 rakan tingkatan satu dan 2 kakak tingkatan 4.

                                                           kawasan sekolah yang dinaiki air


Saya berdoa agar Hafizah menjadi hafizah al-quran suatu hari nanti. Mempunyai anak yang soleh dan solihah sememangnya menjadi idaman setiap ibu bapa mukmin. Ibu bapa yang mana anak mereka yang hafaz quran akan dipakaikan mahkota pada hari akhirat kelak.

Jadinya, kepada para ibu bapa yang mahukan kemuliaan pada hari akhirat maka pastikan anak anda menjadi salah seorang penghafal quran. Kepada anak-anak yang mahu membalas jasa kedua ibu bapa, antara jalannya ialah dengan menghafal al-quran.
 


 



2 comments:

Post a Comment