"SEBARKANLAH SALAM DI ANTARA KALIAN"

Friday, April 1, 2011

Kuliah subuh



Seperti biasa setiap hari Jumaat, seusai mengerjakn solat Subuh saya akan membuat halaqah riyadhus solihin (HARIS). Kebiasaannya saya melaksanakannya di Masjid IPG Kampus Keningau.Pada hari ini saya meneruskan juga rutin itu tetapi di tempat yang luar biasa, Borneo Paradise. Kehadiran juga luar biasa.

Biasanya yang hadir sekitar 3 hingga tujuh orang sahaja tetapi hari ini bilangannya melebihi 70 orang. Hal ini kerana hadirin hadir bagi mengikuti program wajib dalam BIG yang sedang berjalan dan akan berakhir pada 3 April depan.

Saya selalu mengingatkan diri saya dan semua muslimin muslimin akan hadis nabi SAW:


إنما الأعمال بالنيات، وإنما لكل امرىء ما نوى، فمن كانت هجرته إلى دنيا يصيبها، أو إلى امرأة ينكحها، فهجرته إلى ما هاجر إليه


0 comments:

Post a Comment