"SEBARKANLAH SALAM DI ANTARA KALIAN"

Tuesday, January 31, 2012

Ahlan Wasahlan






Saya ucapkan" Ahlan wasahlan" kepada 3153 pelajar baharu yang akan mendaftar di seluruh IPG di Malaysia pada 30. 01.2012. Daripada jumlah itu, 720 orang daripadanya dari negeri Kelantan. Mereka akan mendaftar sebagai pelajar KPLI j-QAF mod LPBS.

Saya mengalu-alukan kedatangan 75 orang pelajar yang mendaftar di IPG Kampus Keningau. Daripada jumlah itu, 36 daripadanya adalah dari negeri Kelantan – hampir separuh. Ahlan wasahlan!

Suka saya ingatkan diri saya dan anda semua agar sentiasa menjaga hati kita agar mengikhlaskan diri kerana Allah swt. Tugas kita adalah sebagai daie ilallah. Sesungguhnya bomi Sabah ini amat subur untuk dibajai dan disirami dengan siraman hidayah.

Kepada yang takut dan bimbang dipostingkan ke tampat nun jauh di pedalaman, saya katakan bahawa jangan takut dan jangan sedih. Sesungguhnya anda tidak akan di postingkan di tempat yang tiada orang.

Insya Allah, anda akan ditempatkan terus untuk mengajar di sekolah- sekolah dalam negeri Sabah. Pergilah. Bertebaranlah anda semua untuk menyampaikan risalah Islam di samping mendapat habuan dunia yang tak seberapa.

سيروا على بركة الله

2 comments:

Nur Alisyah said...[Balas]

Eya, insyaAllah tidak kena posting tempat yg teda org kn ustaz. (logic jg :D)

mbb said...[Balas]

bestnya....Ahlan Wasahlan Wa Marhaban Bikum ila Sabah wa Sarawak... ^_^

Post a Comment